Krótki i ciekawy artykuł na temat wyprzedzenia zapłonu i jego wpływu na osiąganą przez silnik moc.
W przypadku przerabiania silnika na gaz drzewny istotne jest zwiększenie wyprzedzenia zapłonu, ponieważ mieszanina gaz drzewny - powietrze pali się wolniej niż mieszanina opary benzyny - powietrze. Wyjaśnienie tej konieczności w tym właśnie artykule.
http://www.majer-tech.com.pl/ramki/spalanie11.htm
wyprzedzenie zapłonu [pl.]
Wszystko zalezy od składu gazu drzewnego - jeżeli znaczny udział ma wodór to wyprzedzenie zapłonu będzie szkodliwe ( H2 spala się detonacyjnie). Kłopot bedzie równiez z LO - dla typowego holzgas"u wynosi ona ok. 180 ( spowodowane jest to znaczną zawartością składników niepalnych : >50% Azotu i CO2. Gdy zawartość N2 i CO2 spadnie - to wzrosnie wartość opałowa ale niestety spadnie również liczba oktanowa gazu . Bardzo porządane było by uzyskanie HG z jak najwyższą zawartością CH4 bez udziału CO2 i N2 ( ale to juz zachacza o reforming i procesy wysokocisnieniowe). Wniosek z tego taki ,iź ja na poczatku nie bede kombinował z KWZ - ogranicze sie jedynie do zmniejszenia przerwy na swiecy - do wartosci jak LPG.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 3 gości