Stosowanie przegrzanej pary wodnej
-
- Doświadczony
- Posty:212
- Rejestracja:18 lut 2006, 16:34
Silnik nie powinien być slabszy, poniewż para wodna, ktora sie jeszcze roopręża daje moc dodatkowa (wlasnie przez rozprezenie)
Czy podczas schładzania spalin w kolektora wydechowym (może bardziej za kolektorem wydechowym w "dworurce"), czy tym samym nie obniża sie cisnienie spalin co powoduje wzrost sprawniści silnika.
Zmiejszenie oporu suwu wydechowego??
Czy podczas schładzania spalin w kolektora wydechowym (może bardziej za kolektorem wydechowym w "dworurce"), czy tym samym nie obniża sie cisnienie spalin co powoduje wzrost sprawniści silnika.
Zmiejszenie oporu suwu wydechowego??
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
To akurat żaden argument, bo magnetyzery nie działają wcale.czyli projekt nazywa się Retrokit nano Hypnow, działa nieco lepiej niż magnetyzery paliwa
Zgoda, do dziś się to stosuje np. w turbinach gazowych w okrętach.Zjawisko zwiększenia mocy silnika poprzez wtrysk aerozolu wodnego wykorzystywano podczas II wojny światowej w samolotach.
Ale czym innym jest wzrost mocy silnika, do czego wtrysk wody się nadaje, a czym innym jest wzrost sprawności silnika. Wtrysk wody powoduje zwiększenie mocy silnika, ale przy drastycznym zwiększeniu zapotrzebowania na paliwo, czyli sprawność nam spada.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
-
- Doświadczony
- Posty:212
- Rejestracja:18 lut 2006, 16:34
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
Mówimy o wodzie, czy o parze wodnej?
-
- Doświadczony
- Posty:212
- Rejestracja:18 lut 2006, 16:34
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
Witam
Mam zamiar podgrzewac wode w puszcze od katalizatowa
chcę przeprowadzic rurke fi 8 miedziana ok 30-50 cm i powstała parę puszczać do kolektora ssacego
Tylko nie wiem, czy w kolektorze część pary nie sropli sie na sciankach?
Mam pytanie czy gdybym wpuszczał pare do gażnika, czy para by się lepiej nie wymieszała z mieszanką wybuchową (z gazem LPG i z powietrzem)?
Jaka temperatura panuje w tatalizatorze?
Mam zamiar podgrzewac wode w puszcze od katalizatowa
chcę przeprowadzic rurke fi 8 miedziana ok 30-50 cm i powstała parę puszczać do kolektora ssacego
Tylko nie wiem, czy w kolektorze część pary nie sropli sie na sciankach?
Mam pytanie czy gdybym wpuszczał pare do gażnika, czy para by się lepiej nie wymieszała z mieszanką wybuchową (z gazem LPG i z powietrzem)?
Jaka temperatura panuje w tatalizatorze?
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
No dobrze -- to co daje spalanie takiej emulsji?
Bo że mniej energii, to wiemy.
Bo że mniej energii, to wiemy.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
-
- Doświadczony
- Posty:473
- Rejestracja:17 mar 2006, 20:16
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
Daje czystsze spalanie - woda w płomieniu gwałtownie odparowuje i krople mazutu rozrywane sa na drobne. Efekt - mniejsze dymienie. Paliliśmy ta emulsje kilka lat temu w ramach prób, niestety jest trochę kłopotliwa, bo lubi sie rozwarstwiać (jak to olej z wodą).
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
A więc powinna dawać też lepsze spalanie, bo się energia pod postacią sadzy nie będzie marnować.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
-
- Doświadczony
- Posty:212
- Rejestracja:18 lut 2006, 16:34
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
Witam
Mam takie pytanie
Czy mozna zastosowac zawór kulowy jako zawór do pary o temperaturze do 200 C
Co może sie stac z zaworem typu DN 5.5, czy może sie rozszczelnić,
??
Parametry pracy takiegozaworu to
Materiał korpusu: mosiądz niklowany
Rączka: PA 66
Uszczelnienie kuli: PTFE
Uszczelnienie : NBR
Temperatura pracy: -20°C do +80°C
Przyłącze: Gwint zgodny z ISO 228/1
Ciśnienie robocze: Od 0,99 do 20 bar
Mam takie pytanie
Czy mozna zastosowac zawór kulowy jako zawór do pary o temperaturze do 200 C
Co może sie stac z zaworem typu DN 5.5, czy może sie rozszczelnić,
??
Parametry pracy takiegozaworu to
Materiał korpusu: mosiądz niklowany
Rączka: PA 66
Uszczelnienie kuli: PTFE
Uszczelnienie : NBR
Temperatura pracy: -20°C do +80°C
Przyłącze: Gwint zgodny z ISO 228/1
Ciśnienie robocze: Od 0,99 do 20 bar
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
PTFE to teflon, jego raczej ciepło nie ruszy.
NBR to kauczuk syntetyczny, ten wytrzymuje tylko 105*C. Powyżej pewnie straci właściwości i zawór Ci się rozszczelni.
NBR to kauczuk syntetyczny, ten wytrzymuje tylko 105*C. Powyżej pewnie straci właściwości i zawór Ci się rozszczelni.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
-
- Doświadczony
- Posty:212
- Rejestracja:18 lut 2006, 16:34
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
Dziekuję
Czy można zastosować zawór bezpieczeństwa do sprężarek jako zawór bezpieczeństwa do pary wodnej o temp. do 200-300 stopni?
Jeżeli nie, to jaki zawór można tu zastosować
Czy można zastosować zawór bezpieczeństwa do sprężarek jako zawór bezpieczeństwa do pary wodnej o temp. do 200-300 stopni?
Jeżeli nie, to jaki zawór można tu zastosować
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
Zawór do pary wodnej.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
-
- Doświadczony
- Posty:212
- Rejestracja:18 lut 2006, 16:34
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
Witam
MAm opytanie zamierzam zrobic "generator pary wodnej"
tzn
Do puszki od katalizotowa wspawac rure miedziana fi 40/50
na rure nawinac (3-5 zwoje) rurkę miedziana fi 8, rurka bedzie przylutowana do rury fi 40/50 (aby był najlepszy odbiór cieplą)
W rurce fi 8 bedzie krążyła woda/ para (małe ciśnienia)
Mam tylko takie pytanie
Wszystko będzie pracować w temperaturze do 1000 stopni i będzie narażone na bardzo duże naprężenia
Mam pytanie
Czy wszystko będzie "grało" ze soba, chodzi mi tu czy rurka fi 8 nie bedzie pękać?
Czy nie lepiej dac rurke z kwasówki (wężownica)? juz bez rury miedzianej?
MAm opytanie zamierzam zrobic "generator pary wodnej"
tzn
Do puszki od katalizotowa wspawac rure miedziana fi 40/50
na rure nawinac (3-5 zwoje) rurkę miedziana fi 8, rurka bedzie przylutowana do rury fi 40/50 (aby był najlepszy odbiór cieplą)
W rurce fi 8 bedzie krążyła woda/ para (małe ciśnienia)
Mam tylko takie pytanie
Wszystko będzie pracować w temperaturze do 1000 stopni i będzie narażone na bardzo duże naprężenia
Mam pytanie
Czy wszystko będzie "grało" ze soba, chodzi mi tu czy rurka fi 8 nie bedzie pękać?
Czy nie lepiej dac rurke z kwasówki (wężownica)? juz bez rury miedzianej?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
A do czego to wszystko? Do samochodu? Jeśli tak to powiedz czy próbowałeś już dawać parę wytworzoną na palniku? ( dobrze umocowanym! ) A co będzie dawało tą temperaturę 1000 stopni bo samochód nie da rady.
-
- Doświadczony
- Posty:212
- Rejestracja:18 lut 2006, 16:34
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
Może przesadziłem z ta pemperatura, wystarczy mi jak będzie 300 stopni
Te 1000 stopni zwiałem nadwyrost
Wszystko będzie zamontowane katalizaora
Juz podawałem pare do silnika
Niestety w czajnika, ale silnik bardzo ładnie sie zachowywał, ładnie wchodził na obroty, nie wiem co z mocą
Gdy dodałem denaturatu do wody i wszystko podawałem jako para, silnik pracował spokojnie, bez szarpniej, bardzo łagodnie
Myśląłem też aby rurke miedziana fi8 zamienin za kwasówke fi8
a w srodek spirali w ksasówki wsunąć rude miedizna lub mosiężna, tak aby wszystko usztywnic
Gdy rura się rogrzeje rozszerzy sie bardziej niz spirale- więc "dociśnie do spirali, bedzie lepszy kontakt cieplny oraz usztyni ja podczas jazdy
Czy dobrze myślę
Te 1000 stopni zwiałem nadwyrost
Wszystko będzie zamontowane katalizaora
Juz podawałem pare do silnika
Niestety w czajnika, ale silnik bardzo ładnie sie zachowywał, ładnie wchodził na obroty, nie wiem co z mocą
Gdy dodałem denaturatu do wody i wszystko podawałem jako para, silnik pracował spokojnie, bez szarpniej, bardzo łagodnie
Myśląłem też aby rurke miedziana fi8 zamienin za kwasówke fi8
a w srodek spirali w ksasówki wsunąć rude miedizna lub mosiężna, tak aby wszystko usztywnic
Gdy rura się rogrzeje rozszerzy sie bardziej niz spirale- więc "dociśnie do spirali, bedzie lepszy kontakt cieplny oraz usztyni ja podczas jazdy
Czy dobrze myślę
Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej
Co to znaczy, że para była z czajnika? Czy to znaczy, że silnik był bez obciażenia tzn. na postoju? Jeśli na postoju to po co to robiłeś? Taka próba nic by nie sprawdzała. Chcesz robic rurkę w katalizatorze to naprzód umocuj czajnik i butle gazową i zrób taką próbę w ruchu. A od siebie to doradzę daj spokój z tymi próbami. Do niczego to nie prowadzi. Co chcesz zyskać? Moc czy oszczędności? Takie działania były prowadzone już kilkadziesiąt tamu i dgyby miało to sens to silniki spalinowe miały by już dawno dwa zbiorniki z paliwem drogim i takim za darmo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 2 gości