Piec na glicerynę.
Hmmm......gliceryna jako paliwo ? - czemu nie
Osobiscie jestem za dostosowywaniem nowych paliw do istniejących silników - to jest po prostu bardziej proste.
Znacznie ilosci gliceryny powstają w czasie estryfikacji OR - widze jej dwa zastosowania :
- jako środek przeciwoblodzeniowy na drogach zamiast soli
- jako paliwo do kotłów CO
Osobiscie jestem za dostosowywaniem nowych paliw do istniejących silników - to jest po prostu bardziej proste.
Znacznie ilosci gliceryny powstają w czasie estryfikacji OR - widze jej dwa zastosowania :
- jako środek przeciwoblodzeniowy na drogach zamiast soli
- jako paliwo do kotłów CO
A wlasnie , moze ktos zna przepis na przerobienie gliceryny na parafine????
Kiedys sie na taki natknalem ale niestety nie zanotowalem.
natom,iast parafina jest dosc droga, tak, ze szkoda jej spalac z powodu narastajacej mody na ozdobne swiece (ze nie wpomne o wygladzie cmentarzy na poczatku listopada).
Kiedys sie na taki natknalem ale niestety nie zanotowalem.
natom,iast parafina jest dosc droga, tak, ze szkoda jej spalac z powodu narastajacej mody na ozdobne swiece (ze nie wpomne o wygladzie cmentarzy na poczatku listopada).
też się nad tym zastanawiałem i czytałem linki z journey...
jednak nie zabawiałbym się w podgrzewanie oleju przy pomocy otwartego ognia.
taki palniczek można wykorzystać w nagrzewnicach przemysłowych. wiecie fajne to głośne pali naftę i dmucha gorącym powietrzem ... a kosztuje spore pieniądze. No to zamiast nafty mamy glicerynę.
Gdzieś widziałem komentarze że glicerynę można do pieców wykorzystać zamiast mazutu.
Natomiast nie wiem Ankot, jak ty chcesz to wykorzystać jako antyoblodzeniowiec ?Wyobraźnia mi siada bo jest 23cia i leci władca pierscieni w TV ... ...
jednak nie zabawiałbym się w podgrzewanie oleju przy pomocy otwartego ognia.
taki palniczek można wykorzystać w nagrzewnicach przemysłowych. wiecie fajne to głośne pali naftę i dmucha gorącym powietrzem ... a kosztuje spore pieniądze. No to zamiast nafty mamy glicerynę.
Gdzieś widziałem komentarze że glicerynę można do pieców wykorzystać zamiast mazutu.
Natomiast nie wiem Ankot, jak ty chcesz to wykorzystać jako antyoblodzeniowiec ?Wyobraźnia mi siada bo jest 23cia i leci władca pierscieni w TV ... ...
maszakow
...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...
...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...
Niby tak - ale to ponoć rewelacyjny środek. U Niemców kiedyś popychałem na "autobanie" i była ogromna śnieżyca - wycieraczki nie dawały rady zgarniać a o dziwo na jezdni czarno i jeszcze bez brei błotnej . widziałem tylko jedną solarkę przez 400km...i sypała jakieś drobne białe lub jasnoszare granulki................
kolektora nie powinno bo diesle mają wtrysk do komory spalania czy tam komory pośredniej wiec paliwo nie idzie przez kolektor, głowice w dieslach są raczej żeliwne czy stalowe choć w nowych nie wiem, natomiast tloki raczej są z aluminum. KOH w odróżnieniu od kwasów nie odparowuje, a jego kropelki stopione w wysokiej temperaturze będą wyjątkowo żrace, stali teoretycznie nie zeżre ale teoretycznie, w praktyce stopiony KOH zżera prawie wszystko szkło, porcelanę matowi nawet stal nierdzewną, niby nie zżera ale wobec powietrza matowi, syf nad syfy do silnika bym tego nie pchał.
Czy ja dobrze zrozumiałem " dual fiuel" - czyli silnik ZS( diesel) z dodatkowym paliwem podanym w okolice zaworu ssącego , czy też chodzi o ZI ?
- tak czy owak było by to ciekawe rozwiązanie jeżeli silnik sterowany ECU .
Myślę ,że jeżeli jednostka centralna steruje procesem spalania to na podstawie jego wyniku dobierała by "brakującą" dawkę ON do cylindra. Gliceryna najprawdopodobniej nie musiała by być super rozpylona bo mieszanie następowało by również w trakcie suwu ssania i sprężania - ergo : instalacja robi się względnie prosta i do "wyklepania na kolanie".
Koniecznie należało by mieć dostęp do "bebechów" oprogramowania ECU i możliwość w nim "pomieszania" - a to dlatego ,że dawka ON czy benz. z całą pewnością wyjdzie poza minimalne ilości dopuszczalne mapami pracy i zostanie zgłoszony błąd ............
Co do jakości gliceryny - IMHO śmieci trzeba usunąć w całości a wodę nie koniecznie o ile była by czysta.
Myślę ,że lepiej to by chodziło jednak w dieslu z Comon-reil"em.....
- tak czy owak było by to ciekawe rozwiązanie jeżeli silnik sterowany ECU .
Myślę ,że jeżeli jednostka centralna steruje procesem spalania to na podstawie jego wyniku dobierała by "brakującą" dawkę ON do cylindra. Gliceryna najprawdopodobniej nie musiała by być super rozpylona bo mieszanie następowało by również w trakcie suwu ssania i sprężania - ergo : instalacja robi się względnie prosta i do "wyklepania na kolanie".
Koniecznie należało by mieć dostęp do "bebechów" oprogramowania ECU i możliwość w nim "pomieszania" - a to dlatego ,że dawka ON czy benz. z całą pewnością wyjdzie poza minimalne ilości dopuszczalne mapami pracy i zostanie zgłoszony błąd ............
Co do jakości gliceryny - IMHO śmieci trzeba usunąć w całości a wodę nie koniecznie o ile była by czysta.
Myślę ,że lepiej to by chodziło jednak w dieslu z Comon-reil"em.....
Wróć do „Ogrzewanie i klimatyzacja”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 3 gości